Alexandru Savulescu, Manager N.O.C. 2K Telecom
Alex are 27 de ani si este casatorit.
Educatie: A absolvit Facultatea de Energetica din cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti in anul 2009.
Experienta profesionala: Si-a inceput cariera profesionala in anul 2007, in cadrul departamentului Asistenta IT al companiei Ovra Business Consulting. Incepand din 2008, el a activat in cadrul departamentului N.O.C. al 2K Telecom al carui manager este din februarie 2010.
Care este rolul tau la 2K Telecom?
Sunt raspunzator de toate actiunile departamentului N.O.C. (Network Operations Center). Acestea includ depanarea problemelor care necesita o expertiza tehnica ridicata (level 3), propunerea de solutii noi pentru imbunatatirea retelei active, prevenirea deranjamentelor, precum si asigurarea respectarii parametrilor SLA pentru toti clientii existenti.
Pe scurt, postul presupune raspunderea directa pentru monitorizarea si buna functionare a retelei de comunicatii existente (4G WiMAX, fibra optica sau solutii radio la punct fix).
2K Telecom deserveste o gama larga de clienti si parteneri - persoane fizice, persoane juridice, institutii de stat sau alti operatori de telecomunicatii. Care sunt cerintele pe care aceasta diversitate le creeaza in cadrul departamentului N.O.C.?
In primul rand, diversitatea solutiilor oferite necesita un personal tehnic foarte bine pregatit si cu competente multiple. Organizam prin urmare sesiuni regulate de training, pregatire si studiu al solutiilor noi. Documentate atent, acestea ajuta inginerii 2K Telecom sa dezvolte o intelegere profunda a mecanismelor si proceselor care guverneaza solutiile furnizate.
In al doilea rand, clientii cu nevoi diferite trebuie tratati diferit. Cei mai importanti parametrii pe care ii luam in considerare in acest sens sunt timpul de raspuns, timpul de remediere sau gradul de acuratete al informatiilor furnizate catre clienti.
Care sunt motivele care genereaza cele mai multe apeluri?
Cele mai frecvente reclamatii sunt generate de conditii specifice prezente la locatia clientului - de exemplu lipsa echipamentelor de protectie impotriva fluctuatiilor de energie electrica.
O categorie specifica de probleme o reprezinta cele cauzate de infrastructura deficitara, sau chiar inexistenta din zonele rurale. Fie ca e vorba de alimentarea cu energie electrica, fie ca e vorba de refolosirea retelelor unor operatori prezenti deja in acea zona, problemele care apar au un caracter aparte - ele nu sunt in esenta cauzate de activitatea 2K Telecom, dar responsabilitatea informarii si gestionarii relatiei cu clientul final ne revine.
Nu in ultimul rand, nerespectarea regulilor de buna practica stabilite intre operatorii de telecomunicatii genereaza deseori interferente care duc la perturbarea serviciilor oferite. Mai ingrijorator, aceste evenimente afecteaza chiar si detinatorii de benzi licentiate.
Ce proiecte sunt planificate sau se afla in desfasurare in acest moment pentru ameliorarea motivelor descrise mai sus?
In cazul problemelor specifice de la locatia clientului, 2K Telecom incearca prevenirea acestora cu ajutorul unor sisteme de monitorizare performante. Comunicarea permanenta cu clientul este esentiala in acest caz.
Pentru zonele cu infrastructura deficitara, efectuam periodic lucrari de montare si inlocuire a echipamentelor de distributie precum si a bateriilor de lunga durata ce le deservesc.
In fine, in cazul problemelor cauzate de interferente solutiile depind de spectrul folosit. Pentru spectrul nelicentiat este necesara o coordonare permanenta cu operatorii din aceeasi zona. In cazul spectrului licentiat, acestea este monitorizat constant pentru a identifica cat mai devreme posibilele interferente.
|