Adrian Cioroianu - Business Development Manager, Intel Corporation
Adrian s-a nascut in 1980.
Educatie: Si-a obtinut licenta in marketing la Academia de Stiinte Economice in 2003. In 2005 a absolvit un Master in Administrarea Afacerilor.
Experienta profesionala: Este numit Business Development Manager al Intel Corporation în mai 2011. Este responsabil cu dezvoltarea si mentinerea relatiilor cu reprezentantii administratiei publice si cu cei ai industriei IT din Romania si Bulgaria. Coordoneaza de asemenea dezvoltarea si implementarea unor programe regionale si nationale pentru cresterea ratei de penetrare a PC-urilor si dezvoltarea mediului educational. Inainte de a se alatura Intel, a detinut mai multe functii in industria IT&C in domeniul vanzarilor si managementului.
Ziua Comunicatiilor 2012 a consemnat prezenta la standul Intel a solutiilor de conectivitate 4G WiMAX. De ce 4G WiMAX?
De ce 4G WiMAX? Simplu: ne-am dorit ca atunci cand prezentam publicului prezent la conferinta ultimele modele Ultrabook, ultimele modele de tablete business cu arhitectura Intel si ultimele tehnologii Intel - Intel WiDi, Intel AntiTheft sau Intel AppUp - sa avem parte si de de cea mai noua tehnologie disponibila pentru a conecta toate aceste echipamente la Internet. Si aceasta este 4G WiMAX - o tehnologie sustinuta de Intel la nivel global. Tehnologia 4G WiMAX este usor de adoptat si ofera acces la Internet la viteze incredibile, de la 4 la 10 ori mai rapid decat tehnologia 3G.
Cum vede Intel evolutia pietei de telecomunicatii si echipamente de acces? Exista un trend concret catre o mobilitate sporita?
Companiile de telecomunicatii care activeaza pe piata din Romania au un potential enorm pentru cresterea vanzarilor de echipamente IT. Traditional, operatorii sunt perceputi ca fiind partenerul ideal atunci cand vorbim de telefoane mobile, tablete, servicii de voce si de date, dar sunt convins ca exista mult mai multe lucruri pe care acestea le pot oferi clientilor - de exemplu netbookuri, notebookuri sau ultrabookuri. In plus cred ca operatorii au o responsabilitate uriasa privind educarea consumatorilor si oferirea ultimelor tehnologii atat din punct de vedere hardware cat si a conexiunii la internet.
Poate singurii diferentiatori care sunt inca valabili in piata telecom sunt costurile reduse si mobilitatea sporita. Iar ultimul reprezinta practic inima intregului business al companiilor de telecomunicatii - si optiunea evidenta a clientilor.
Care sunt factorii care inhiba cresterea gradului de penetrare al echipamentelor de acces portabile? Ce solutii vede Intel pentru atenuarea acestora?
Exista foarte multe tehnologii si produse care pot schimba cu adevarat viata oamenilor dar intotdeauna ne lovim de problema banilor. Venitul mediu redus din Romania impiedica consumatorii sa aiba acces la echipamente portabile care sa ii ajute atat in viata profesionala cat si personala. Avem intr-adevar acces la telefoane mobile, ne putem conecta la internet cu ele, dar daca dorim sa creem content avem nevoie de un netbook, notebook sau ultrabook.
In prezent la nivel mondial exista aproximativ 2 miliarde de oameni conectati la Internet. Una din cele mai remarcabile initiative Intel urmareste conectarea a inca un miliard. Initiativa este lansata si in Romania si se adreseaza în special clientilor aflati la prima achizitie de acest gen, care doresc sa utilizeze tehnologia moderna oriunde si oricand, la preturi accesibile. Initiativa combina servicii de acces la Internet, un netbook super portabil, un notebook sau un ultrabook cu procesor performant si continut educational digital.
Accesul la PC cu conexiune broadband este esential pentru a genera crestere economica si a imbunatati domenii importante precum educatia, sanatatea sau serviciile sociale. In viziunea Intel, cresterea gradului de acces la Internet presupune colaborarea cu parteneri care ofera servicii de acces la Internet si continut digital. Scopul final este de a oferi utilizatorilor o oferta completa, la preturi accesibile.
Zona rurala continua sa sufere un decalaj semnificativ in ceea ce priveste dotarea cu echipamente de comunicatie si accesul la Internet. Care este cheia unui model de afaceri de succes pentru aceasta zona?
Romania este impartita: unii traim intr-o Romanie cu acces la Internet si conectata la lumea larga, altii din pacate nu au access la informatie. Este cazul in special in mediul rural.
Intel este membru fondator al Aliantei Digitale pentru Romania (ADR), un grup de initiativa pentru incluziunea digitala constituit din institutii publice, organizatii comerciale si organizatii non-guvernamentale. Scopul ADR este de a sustine initiativele de incluziune digitala din Romania conform Agendei Digitale pentru Europa 2020. Unul dintre obiectivele pentru 2020 este de a pune la dispozitia tuturor cetatenilor Internet la viteze de minimum 30 Mbps, cu 50% din familiile europene abonate la conexiuni de minimum 100 Mbps.
Alianta Digitala pentru Romania isi propune in mod concret sa atraga cat mai multi utilizatori noi online si sa investeasca in cresterea nivelului de competente IT ale celor deja conectati. Acest lucru este posibil doar prin crearea unei platforme inovative de colaborare intre societatea civila, sectorul de business si autoritatea statului. Sunt convins ca solutiile bazate pe infrastructura 4G WiMAX vor fi parte integranta din aceasta platforma.
|