Sabina Mihailescu, Inginer Telecomunicatii 2K Telecom
Educatie: A absolvit in 2009 Universitatea Politehnica Bucuresti, facultatea de Electronica Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei, specializarea Comunicatii si Transmisiuni de Date.
Experienta profesionala: Dupa absolvirea facultatii in 2009, Sabina devine Inginer Telecomunicatii in cadrul 2K Telecom. Responsabilitatile ei includ depanarea de probleme tehnice la nivel L2 si L3, precum si configurarea si implementarea de solutii noi.
Hobbyuri: Calatoritul, snowboarding, cititul.
Care este rolul tau in colaborarea dintre 2K Telecom si partenerii interesati de serviciile 4G WiMAX?
Este foarte important ca in dezvoltarea acestui proiect, partenerii sa beneficieze de suport tehnic asistat pentru orice fel de problema intampinata. Prin urmare, rolul meu este de a oferi detalii tehnice si de a ajuta acolo unde este cazul.
Care au fost cele mai frecvente aspecte ce necesita coordonare?
Trebuie sa avem in vedere in primul rand ca 4G WiMAX este o tehnologie wireless. In consecinta problemele tehnice cele mai frecvente se incadreaza in cateva categorii: semnal slab, banda de transfer mai mica decat cea asteptata sau deconectari frecvente. Este important ca aceste probleme sa fie semnalate imediat pentru a verifica toti parametrii necesari cat mai aproape de momentul constatarii dificultatilor.
Ne poti da un exemplu concret?
La efectuarea unor teste de catre un partener, acesta a constatat deconectari frecvente ale echipamentului 4G WiMAX si variatii mari ale timpului de raspuns. Aceste probleme au survenit atat datorita unor interferente intre echipamentul de acces si statia de baza, ceea ce a afectat semnalul radio al terminalului, dar si datorita variatiei de semnal la nivel de backhaul, acesta fiind legat tot wireless.
Exista aspecte nerezolvate sau care suporta imbunatatiri?
In momentul de fata nu sunt aspecte nerezolvate sau care nu pot fi rezolvate de catre tehnicienii nostri, dar bineinteles ca pot exista imbunatatiri. Legat de exemplul de mai sus, 2K Telecom desfasoara un proiect amplu de optimizare a sistemului de backhaul, pentru a preveni diminuarea calitatii semnalului sau situatiile de congestie in retea.
Din experienta ta, care sunt elementele cele mai importante pentru o cooperare eficienta intre parteneri?
Avand in vedere complexitatea problemelor care pot aparea, recomandarea mea este ca mai ales in stadiile incipiente ale colaborarii comunicarea sa aiba loc mai mult verbal. Schimbul mai bogat de informatii poate facilita rezolvarea mai rapida a problemelor si raspunsuri clare si detaliate. Clasicul e-mail este de multe ori ambiguu si nu ofera detaliile necesare solutionarii problemelor.
|