Construirea si lansarea unui produs reprezinta un proces complex in industria de telecomunicatii. De la pregatirea infrastructurii si a sistemelor informatice pana la pozitionare, instruirea fortei de vanzari si a departamentului de asistenta clienti, pasii necesari pentru elaborarea si lansarea unui produs nou necesita competente variate.
In conditiile in care majoritatea furnizorilor de comunicatii din Romania opereaza la o scara redusa, accesul la astfel de competente ridica deseori o problema. Pe de alta parte, lipsa lor poate afecta anumite etape din procesul de dezvoltare a produsului si poate determina lansari lipsite de succes, probleme la clientul final si compromiterea reputatiei firmei.
Solutia propusa de 2K Telecom pentru rezolvarea unor astfel de probleme este specializarea operatorilor in zonele unde au competente foarte puternice si colaborarea cu alti operatori pentru furnizarea necesarului de competente in alte zone. Testata cu succes in alte industrii, de exemplu cea auto, solutia ofera cateva beneficii imediate:
-
Accesul rapid la tehnologie noua sau la piete cu bariere ridicate la intrare (de exemplu piete unde este necesara achizitionarea de spectru sau licente de functionare)
-
Reducerea complexitatii, cresterea eficientei si scaderea timpului de lansare a unui produs
Discutiile initiate de 2K Telecom cu diversi operatori cu ocazia construirii noii sale retele 4G WiMAX au evidentiat caracterul concret al acestor beneficii. Ele au evidentiat in schimb si o perceptie aproape unanima conform careia pentru buna functionare a unei relatii de parteneriat este necesara construirea unor fluxuri fluide de lucru, executabile rapid si insotite de o comunicare permanenta.
Plecand de la aceasta premisa, 2K Telecom a inceput construirea unui model structurat de evaluare a oportunitatii 4G WiMAX si de planificare a implementarii unei noi tehnologii in cadrul portofoliului de produse a unui partener. Denumit sugestiv A.C.U.M., modelul stabileste 4 pasi principali a caror parcurgere permite unui operator sa listeze si sa prioritizeze toate activitatile necesare pentru a construi infrastructura unui parteneriat de succes:
-
Analiza strategiei, nevoilor si particularitatilor partenerilor
-
Compararea oportunitatilor de implementare si stabilirea prioritatilor
-
Unificarea proceselor si infrastructurii folosite de parteneri
-
Masurarea oportunitatii de investitie si stabilirea termenilor parteneriatului
Fiecare pas contine la randul lui o serie de intrebari si detalii suplimentare. Acestea ajuta partenerii la definirea exacta a punctelor cheie asupra carora trebuie sa isi focalizeze eforturile pentru o implementare rapida si de succes a solutiei 4G WiMAX. Pentru mai multe detalii, 2K Telecom pune la dispozitia operatorilor si partenerilor interesati un reprezentant de vanzari specializat.
|